loading...
استارت اپ خلاقانه
استارت اپ نویس بازدید : 61 شنبه 05 مرداد 1398 نظرات (0)

برند سازی یکی از اصول اولیه و مهم بیزنس من ها می باشد که تحت هیچ شرایطی نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. اهمیت شبکه سازی شخصی شما در وهله اول مستقیم در ارتباط با برند شخصی شما و اعتبارتان در میان سایرین خواهد بود. نا آشنایی شما موجب خواهد شد که دیگران به سختی به شما اعتماد کنند و از شما در تیم خود بهره بگیرند. پس این دو بعدیه (توانمندسازی و شبکه سازی و برندینگ) که باید متوازن هر دو رو حداکثر کرد. چه بسا افراد زیادی تو همین اکوسیستم کارآفرینی خودمون هستن که اصطلاحا از اون ور بام افتادن! یعنی اینقد رو برند و شبکه شخصیشون کار کردن که بعد توانمندی و دانششون رو فراموش کردن (خودمونی بگم طبل تو خالی هستن)، البته جسارت کردم! این دسته بسیار بسیار بسیار کم و انگشت شمار هستن! پس بیایم با ۵ تا نکته زیر علاوه بر حداکثر سازی توانمندی و دانش خودمون تو یه حوزه تخصصی، شبکه شخصی خودمون رو هم به حداکثر میزان خودش برسونیم.

نتیجه تصویری برای برند


۱تأثیرگذارای اکوسیستمتون رو شناسایی کنید.

همزمان با بررسی شبکه شخصی خودتون، دنبال افراد کلیدی و تاثیرگذاران حوزه تخصصی یا اکوسیستمی باشید که توش قراره متخصص و برند بشید. منظور از تاثیرگذاران یا influencers اونایی هستن که شخصاً شما رو می‌شناسن و تمایل دارن بهتون کمک کنن. اونا به‌طور کامل باید هدف نهایی و کاری که قراره انجام بدید رو درک کنن. مثلا می‌تونین ابتدا یه کمپین بازاریابی از دوستان و آشنایان برای خودتون ایجاد کنید و باهاشون تماس بگیرید و ازشون بخواید بهتون تو بازاریابی کسب‌وکارتان کمک کنن. اونا می‌تونن پوسترها یا بنرهای تبلیغاتی کسب‌وکارتون رو به‌صورت ایمیل‌های تبلیغاتی برای دوستاشون بفرستن یا تو شبکه ها و کانال های شخصیشون، مطالب مربوط به کسب‌وکارتون را پست کنن. این کار واقعاً مؤثره!

۲رو ارتباط های خارجی سرمایه‌گذاری کنید.

بعد اینکه تأثیرگذاران شبکه شخصیتون رو شناسایی کردید، حالا وقته استفاده  از ارتباطات خارجیتون شده. به دنبال دوستان مشترک، شبکه فارغ‌التحصیلان و هر فرد دیگه ای بگردید که می تونن شبکه شخصیتون رو گسترش بدن. تجربه ثابت کرده است که شبکه همکاران، فارغ التحصیلان و باارزش‌ترین شبکه خارجی هستن.

۳از منطقه راحتیون خارج بشید.

شک نکنید که برای گسترش شبکه شخصیتون نیازه که از دایره راحتی (Comfort Zone) براتون ایجاد کردید خارج شده و تو موقعیت‌های مختلفی مثل نشست ها، دورهمی ها، همایش‌ها و سمینارها شرکت کنید. این کار باعث آشناییتون با تعداد زیادی از افراد و کسب‌وکارهای فعال تو اکوسیستم میشه و تو مدت‌زمانی کوتاه شبکه‌تون رو گسترش میده. یادتون نره این کار ممکنه مهم‌ترین برگ برنده گسترش شبکه فردیتون باشد. بدون خارج شدن از منطقه راحتی خودتون نمی‌توانید شبکه خود را گسترش داده و آن را حفظ کنید.

پی نوشت مانوئل: قرار گرفتن تو دایره‌ی راحتی در واقع هر گونه رفتاری رو شامل می‌شه که توش میزان اضطراب فرد تو پایین‌ترین سطحش خواهد بود. هر کاری می‌تونه تو این مفهوم جا بگیره. از پخت و پز و شستشوی ظروف گرفته تا ارتباطات کاری یا تماشای تلویزیون. هر فعالیتی که با انجامش سطح اضطراب فرد به حداقل برسه و فرد بهش تمایل داشته باش یا عادت کنه، تو دایره‌ی راحتی‌ش قرار می‌گیره.

بشتر افراد سعی می‌کنن با انجام کارهای خارج از این دایره، ازش فرار کنن. هر چیزی که بتونه یکم سطح اضطراب رو افزایش بده، خارج از مرزهای دایره‌ی راحتی فرد در نظر گرفته میشه. مثلا همون شرکت کردن تو دورهمی و نشست های عمومی که توش فرد مجبور میشه با دیگران در تعامل باشه و از دایره راحتیش خارج بشه. تو شکل زیر جایگاه دایره راحتی فرد آورده شده:

 

۴بپرسید چگونه می‌تونید بهشون کمک کنید.

هنگام شبکه‌سازی فقط به فکر منافع و برنامه‌های خودتان نباشید. یکی از مؤثرترین راه‌های شبکه‌سازی اینه که از دیگران بپرسید چه کمکی می‌تونید بهشون کنید و فقط به فکر این نباشید که دیگران چه‌کارهایی می‌تونن براتون بکنن. در ارتباطات کسب‌وکاری یا شخصی که با دیگران ایجاد کردید، اگه تو گذشته بهشون کمکی کرده باشید به‌احتمال خیلی زیاد تو آینده از طرف اونا کمک‌های زیادی خواهد اومد. از قدیم گفتن از هر دستی بدی، از همون دستم میگیری!

۵پیگیری یادتون نره.

بعدِ ملاقات با هر فرد، راهی بهتر از فرستادن یک ایمیل ساده، یادداشت دست‌نوشته یا حتی یه پیام تو تلگرام و ایسنتا خودتون یا فرد مقابل مؤثر نیست. با این کار می‌تونید تو آینده ارتباطات بهتری باهوشن برقرار کنید و تعهد خودتون و عزمتون رو برای ایجاد ارتباط پایدار بهشون نشان بدید. از طرفی با این کار ممکنه دوستای ارزشمند و خوبی هم پیدا کنید. یادتون نره هر فرصت شبکه‌سازی راهی برای نشان دادن خودتون و کسب‌وکارتونه. از مزایای ملاقات با هر فرد جدید استفاده کنید، هر فرد یک دنیا دانش و شبکه هست پس سعی کنید تک تک افراد کلیدی و مهم دور ورتون رو حفظ کنید.

 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 90
  • بازدید سال : 737
  • بازدید کلی : 3,437